Friday, December 21, 2012

TABIK, GADIS JELITA INI DIPENJARA KERANA ENGGAN BERPERANG UNTUK ISRAEL



Omer Goldman memberitahu cerita beliau dan mengapa beliau enggan untuk berkhidmat Israel:

"Saya menyertai demonstrasi damai di Palestin. Saya telah sentiasa diberitahu bahawa tentera Israel berada di sana untuk mempertahankan saya, tetapi semasa demonstrasi itu tentera Israel
melepaskan tembakan pada saya dan rakan-rakan saya dengan peluru getah dan grenade gas pemedih mata membuatkan Saya terkejut. dan takut. saya nampak kebenaran. saya melihat realitinya. pertama kalinya saya melihat dan menyedari perkara yang paling berbahaya di Palestin adalah askar Israel, orang-orang yang sepatutnya menyebelahi saya. "

Dalam kenyataan beliau untuk perkhidmatan tentera, dia menulis bahawa dia tidak mempunyai minat untuk berkhidmat dengan tentera yang melanggar hak asasi manusia dan membunuh orang.

................................................................

Ini cerita lama 2010 Sekarang dia dah bebas kot. Entah-entah dah terlibat dengan tentera Israel yang menyerang Gaza baru-baru ini. Maklumlah bapak dia bekas ketua mosad. Mesti power dalam bidang brainwash.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...