Sunday, December 25, 2011

Yahudi Penyebab Kejatuhan PMR Bahasa Malaysia (Betul Ke?)

Betul ke khabar angin yang bertiup mengatakan subjek bahasa melayu dan agama dalam PMR 2011 jatuh disebabkan oleh pengaruh Yahudi?

 Yahudi Penyebab Kejatuhan PMR Bahasa Malaysia (Betul Ke?) | Harini kecoh 1 dunia twitter (at least dalam timeline aku) bahawa result PMR dah keluar. Maka abang-abang dan kakak-kakak pun mulalah ayat sinikal seperti “Eleh tak penting pun PMR tu” sebab mereka dah lama lepas exam yang ‘tak penting’ tu. Al maklumlah, sekolah mereka kan dinobatkan 43 Sekolah SBP terbaik PMR 2011 seluruh Malaysia (LINK). Kesianlah adik-adik bagi mereka bergembira dan buat #twtupPAVIPMR dulu untuk melepaskan segala keresahan menunggu result sejak dahulu lagi ni.



Namun begitu, sumber mengatakan bahawa result untuk subjek Bahasa Malaysia dan Pendidikan Islam telah merosot berbanding tahun-tahun sebelumnya. Apabila difikirkan dari sudut obelik, tentunya pembaca sekalian akan berfikir sejenak, mengapa Pendidikan Islam dan Bahasa Malaysia? Mengapa tidak Matematik? Sejarah? Sains? Geografi? Kajian Tempatan? Jawapannya hanya ada satu yang boleh mengakibatkan kemerosotan kedua-dua subjek ini, iaitu YAHUDI!!

 Penjatuhan dek dendam Yahudi terhadap Islam memang tak payah pikir jejauh la kan, memang boleh terima akal. Tapi kenapa Bahasa Malaysia? Harap gambar di bawah boleh menjelaskan permasalahan ini. Gambar pertama adalah menunjukkan bagaimana remaja sekarang menaip dalam bahasa…err….bahasa entah





Nota kaki : terasa juga sebab PMR tahun lepas BM aku dapat B -.-' . seriously jangan ambik mudah tentang hal ni ,aku tak pernah terbiasa tulis macam yang ada ew ew . tolong stop buat ayat bodoh tu . yahudi sekarang makin melampau !





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...