Friday, December 23, 2011

7 Cara Atasi Perut Buncit.



Bagaimana cara mengecilkan perut yang buncit? Apakah ada tips mengecilkan perut secara alami? Memiliki perut buncit memang bukan hal yang patut dibanggakan.Selain tak sedap dipandang, kondisi ini juga boleh merosakan penampilan. Timbunan lemak yang berlebihan di bagian perut biasanya melambatkan fungsi hati sebagai penyaring racun dalam darah.Dengan kondisi ini membuat sistem sirkulasi tubuh tidak berjalan normal dan menjadi pemicu timbulnya berbagai masalah kesihatan, seperti kadar kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi.Perut buncit ini tidak mengenal jantina dan usia so check it out:

1.Minum Air

Jika kepenuhan air dalam badan jangan risau. Hal ini akan mencairkan konsentrasi sodium dalam tubuh sehingga meningkatkan jumlah air yang keluar dari system. Minum lebih banyak air juga menjamin fungsi empedu efektif untuk mengeluarkan waste product.

2.Makan perlahan-lahan

Hindari makan cepat, ini kerana ketika anda menelan terlalu cepat udara tertahan dalam usu dan membentuk gas yang mengelembung perut. Oleh itu anda perlu makan perlahan-lahan dan kunyah sebanyak 11 atau 21 kali, selain mengelakkan perut anda menjadi buncit ia juga telah membantu anda untuk menguatkan metalbolisam .

3.mengurangi konsumsi garam

Terlalu banyak garam dalam diet menambah ektra sodium terhadap cairan tubuh yang memperlambat mekanisme sehingga mendorong air keluar dari sel. Akibatnya perut terasa penuh dan menggelembung.



4.Konsumsi yang tepat.

Ni anda perlu ikut system pyramid yang telah di sediakan oleh pihak kesihatan.



5.Ubat-ubatan

Jangan terlalu percayakan ubat-ubatan yang di jual di luar sana ini kerana, ini kerana ada perniaga yang mementingkan keuntungan daripada quality ubat tersebut dan tidak semua ubat yang di jual telah di sahkan oleh pihak kesihatan.



6. Hindari sembelit

Sembelit berlaku akibat individu itu telah memakan-makanan yang heavy seperti nasi lemak pada waktu pagi, nasi tengahari , makan malam dan makan pada waktu tengah malam. Anda perlu menahan nafsu makan.Anda boleh mengantikan waktu pagi dengan minum nesvita, nasi tengahari tidak perlu sebungkus atau sepinggan dan malam dengan mash potato atau roti dan hindari makan tengah mala ini keran tengah malam adalah waktu untuk tidur jadi makanan yang anda makan pada waktu malam akan tersimpan dan ia akan membesarkan perut anda.






7. Senaman

 Senaman yang patut lakukan ialah bangit tubi dan jogging. Senam robik juga memang sangat-sangat digalakkan ini untuk mengeluarkan peluh dan membakar lemak di bahagian perut.

Sekiranya perkara semudah ini tidak dapat di lakukan lupakan sahaja untuk mendapat bentuk tubuh badan seprti ini:




Atau ini





p/s : Insyallah aku akan cuba , tapi bukan di rumah di asrama nanti . doakan aku ye :D




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...